Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

Wednesday, February 1, 2012

Terjah Menerjah Ke Perpustakaan UniMAP Pauh, Kampus Tetap.

Hari ini 1/2/2012 hari Rabu. Aku(Fadhli Farid) dan sahabatku('Ezzat Bokhari) terjah ke library UniMAP yang baru dan akan dirasmikan oleh BRIGEDIER JENERAL DATO' PROFESOR DR. KAMARUDIN HUSSIN pada hari Jumaat ini 3/2/12. Perpustakaan ini punya 3 peringkat@aras..

    Aras pertama iaitu Ground Floor bertemakan warna "Orange" ala-ala oren kekuningan. Aras kedua iaitu 1st Floor bertemakan warna "Green Leaf" . Aras ketiga iaitu 2nd Floor bertemakan "Blue Sky" . Hampir 30 minit kami terjah kesana kemari bersama pemandu arah. Kerana kaget melihat hasil seni bina dan warna warni di dalam perpustakaan, aku terlupa nama abang tu...

Dalam perpustakaan ini juga akan dilengkapi dengan cafeteria kecil, untuk makan dan minuman ringan. Pelbagai barangan yang canggih juga diletakkan di dalamnya seperti System Matrix Card User, Touch-Screen HP Notebook, Computer Room with Wireless Printer, dan banyak lagi. Ruang lobi ground floor di pintu masuk akan diletakkan 50 jenis bahasa yang menyebut 'PERPUSTAKAAN'. Kubah perpustakaan di ambil dari konsep Kapal TITANIC.

Ini adalah sedikit pemandangan luar perpustakaan.




























Ground Floor: Orange Light
Akan datang, pelbagai replika dan arca yang menarik di lobi ground floor, buat masa sekarang, hanya replika buku gergasi di pintu masuk.





1st Floor: Green Leaf
Dilengkapi dengan Astro Zone, Cafe Bistro Zone, Bridge Knowledge, Bilik Perseorangan, Ruang Ilmu dengan Buku-Buku, Gaming Zone(myb PS3 akan ada disana) dan Meeting Room.












































2nd Floor: Blue Sky
Dilengkapi dengan Master & FYP Room Zone(hanya pelajar FYP dan Master sahaja), U-Zone(Rak Buku berbentuk U yang pertama di Malaysia, perpustakaan universiti lain xdak lagi tau), Noise-Zone(Bilik Bising), ala-ala Pawagam(Dewan Utama Perpustakaan), Bilik Komputer(mereka terlupa tentang bilik ini)





































seperti yg dijanjikan, night view telah pon ada..


Majlis Pra-Pelancaran:

0 comments:

Post a Comment